caenfrdeitptes

A Can Muntanyola oferim serveis empresarials i formació dirigida a autònoms, emprenedoria i empresa

 

Programa Innovació i tecnologia Granollers

Nou programa d'Innovació i tecnologia adreçat a empreses de Granollers que vulguin assessorament en Transformació digital i Ciberseguretat

TRANSFORMACIÓ DIGITAL I CIBERSEGURETAT

Busques treballadors/es per a la teva empresa? El Servei Local d'Ocupació de Granollers posa a disposició de les empreses un servei gratuït de selecció de personal.

SERVEI DE SELECCIÓ DE PERSONAL

PUNT PAE GRANOLLERS

Servei de Constitució d'empreses (informació, assessorament i tràmits)

PUNT D'ATENCIÓ A L'EMPRENEDOR

FP DUAL Granollers

Descobreix com la Formació Professional (FP) dual pot beneficiar a la teva empresa

LA FP PER L'EMPRESA

Catàleg de Serveis a la Industria

SERVEIS i PROGRAMES per a Empreses Industrials i de Serveis a la Indústria.

CATÀLEG DE SERVEIS A LA INDÚSTRIA

Plataforma virtual al servei de les empreses i entitats per facilitar l’ús eficient dels recursos.

MERCAT DE RECURSOS INDUSTRIALS

Consulta els apunts tècnics per donar a conèixer aspectes concrets relacionats amb la innovació, l’energia i l’economia circular

APUNTS TÈCNICS PER LA INDUSTRIA

Formació per emprenedors

Programa d’activitats dirigit a les empreses, persones emprenedores.

ACTIVITATS EMPRENEDORIA

Oferim un servei d'asessossarent per a empreses i persones emprenedores.

ACOMPANYAMENT DE NOUS PROJECTES

NEGOCIS I PROFESSIONALS DIGITALS

Tenir una estratègia digital alineada al teu model de negoci és clau per al teu projecte o empresa.

NEGOCIS I PROFESSIONALS DIGITALS

Cedint l'èxit empresarial: Afavorim la continuïtat i el creixement de les ja existents

PUNT REEMPRESA GRANOLLERS

Què vols saber de mobilitat elèctrica a l’empresa?

bustia de preguntes1

Aquestes són algunes de les preguntes que hem respost a la Bústia de consultes sobre el vehicle elèctric a l’empresa:

  1.  Hi ha vehicles elèctrics amb prou autonomia per a poder fer la meva activitat sense notar-ho?

Actualment l’autonomia d’un vehicle elèctric oscil·la entre els 150 i els 400 km. Aquest valor variarà en funció de diversos factors: model del vehicle, capacitat de la bateria, velocitat i estil de conducció, clima, etc.

Les autonomies actuals dels vehicles poden cobrir la gran majoria de necessitats diàries de conducció (trajectes urbans i regionals). Per altra banda, cal tenir en compte que la xarxa de recàrrega elèctrica s’està estenent, fet que facilita la càrrega en ruta per a desplaçaments llargs.

Existeixen també models de vehicles més avançats i amb bateries de major capacitat, que poden oferir una autonomia superior (uns 500 km). A més, la tecnologia de les bateries està millorant constantment, fet que pot fer augmentar l’autonomia dels vehicles elèctrics en el futur.

2. Quins tipus de vehicles existeixen amb motor elèctric?

Vehicles Híbrids (HEV):

  1. Combina un motor de combustió amb un elèctric que s'alimenta d'una bateria autorrecarregable.
  2. Arranquen en mode elèctric i ofereixen un estalvi del 30% en consum i emissions comparat amb vehicles amb només motor de combustió.

Vehicles Híbrids Endollables (PHEV):

  1. Combinen un motor tèrmic i un elèctric amb una bateria més potent, recarregable externament.
  2. Poden mantenir el mode elèctric durant distàncies considerables, tot i que tenen més pes i cal cuidar i mantenir les dues tecnologies.

Vehicles Elèctrics (EV):

1. Funcionen exclusivament amb motors elèctrics, sense motor de combustió, i utilitzen bateries més potents.
2. Necessiten recàrrega externa i ofereixen autonomia variable, generalment al voltant de 300 km a més de 500 km

 

3. Com funciona la bateria d’un cotxe i quan es tarda a carregar?

La bateria d'un cotxe elèctric és un dispositiu que emmagatzema i allibera energia, transformant electricitat en energia química i després recuperant-la com electricitat. Aquest component és crucial, ja que afecta no només el funcionament del motor elèctric, sinó també aspectes com l'autonomia, el rendiment del motor, els temps de càrrega i fins i tot el pes i el disseny del vehicle.

Els vehicles elèctrics utilitzen principalment bateries de ions de liti, ja que tenen una elevada densitat energètica i una menor propensió a perdre càrrega quan estan inactives. Amb el temps, les bateries es degraden de manera natural, disminuint la seva capacitat per emmagatzemar i subministrar energia. Les garanties dels fabricants cobreixen aquesta degradació, i dades recents mostren una degradació mitjana inferior.

Factors com l'alt estat de càrrega, el baix estat de càrrega, les corrents elevades, els cicles d'energia i les temperatures extremes poden influir en la velocitat de degradació de la bateria.

El temps en que la bateria recupera tota la seva energia depèn, principalment, de l’estat inicial i de la potència de càrrega.

  • La recàrrega lenta és habitual a domicilis i empreses, proporcionant corrent alterna monofàsic a 230V amb 3,7 kW de potència. El temps d'aquesta recàrrega oscil·la entre cinc i vuit hores.
  • La recàrrega semiràpida és comuna en punts de recàrrega públics, com ara centres comercials i restaurants, amb una potència d’entre 11 kW i 22 kW. Això suposa temps de càrrega d’entre 4 hores i 1 hora.

En general, s’estima que més del 90% de la infraestructura de recàrrega pública tindrà potències iguals o inferiors a 22 kW, i només el 0,8% dels punts situats en zones urbanes tindran potències superiors als 250 kW.

4. És més car el renting d’un vehicle elèctric?

El cost del lloguer mensual és més car en el cas d’un renting d’un vehicle elèctric en comparació amb el d’un vehicle de combustió.

Ara bé, el cost total mensual dependrà de la quantitat de quilòmetres que es realitzin. En termes generals, el cost del consum d’electricitat per moure un vehicle elèctric és d’una quarta part respecte el consum de combustible. Aquesta diferència es pot fer encara més gran en el cas que l’empresa disposi de sistemes de generació energètica propis.

Per exemple: per un renting de 25.000 km / any l’estalvi en combustible serà d’uns 1.800 € any i si ho dividim pels 12 mesos suposa un estalvi mensual de 150 €.

A més, apostant per la mobilitat elèctrica les empreses actualment es poden beneficiar d’alguns estalvis addicionals com són les tarifes especials per a zones blaves, punts de recàrrega, places d’aparcament, etc. Però també milloren el seu posicionament com a empresa responsable i sostenible i redueixen la petjada de CO2 de la seva mobilitat.   

 5. En la fórmula de renting, és possible compartir el vehicle amb una altra empresa?

Sí, és possible. Existeixen algunes empreses (com Som Mobilitat) que ofereixen rentings on es crea una comunitat tancada d’usuaris entre les dues empreses per tal de poder compartir els vehicles elèctrics.

6. Com puc descarbonitzar la flota de la meva empresa?

Descarbonitzar la flota implica reduir o eliminar l’ús de vehicles alimentats per combustibles fòssils. 

Incorporar vehicles elèctrics o híbrids, optimitzar les rutes per a fer-les més eficients (reduint distàncies recorregudes), promoure l’ús del transport públic o el carpooling per als desplaçaments laborals són algunes de les formes per a apropar-nos a l’objectiu de reduir les emissions de CO2 de l’empresa.

Podeu accedir als acompanyaments a la descarbonització, que us permetran conèixer el potencial d’apostar per la mobilitat elèctrica compartida i l’estalvi econòmic del vostre pressupost de mobilitat:

  • Conèixer les mobilitats de l’empresa: per aplicar mesures correctores i d’estalvi obtindreu dades d’usos que us ajudin a prendre decisions per reduir despeses en mobilitat.
  • Disposar de més autonomia en la previsió de despeses: planificant l’electrificació de la flota deixareu d’estar subjectes als preus oscil·lants de les energies fòssils, fet que permetrà estabilitzar el preu de l’energia.
  • Aprofitar les finestres de subvencions: realitzarem una planificació de la substitució dels vehicles de la flota en fases i seguirem un pla de treball.
  • Millorar els indicadors d’RSC i Sostenibilitat: us oferirem dades sobre la potencial millora ambiental de l’aposta per la transició cap a una flota electrificada, compartida i amb una instal·lació d’autoconsum energètic. 

7. Perquè compartir un vehicle pot ser una opció per a reduir despeses?

Els models de renting són viables sempre i quan es garanteixi tenir els vehicles en funcionament de forma continuada. Si una empresa té unes necessitats que no siguin de 24h al dia, existeixen alternatives de crear grups d’usuaris tancats, que permeten compartir aquest vehicle per hores i els costos associats a aquest vehicle

Gestió de l’aigua a la indústria

banner web aigua industria

L’1 de febrer es va decretar l’entrada en fase d’emergència al sistema Ter-Llobregat, del qual depenen 202 municipis, entre ells la ciutat de Granollers. Entre les mesures que entren en vigor amb la nova fase, hi ha la reducció de la dotació d’aigua per habitant i dia a 200 litres, la restricció d’un 80% als usos agrícoles, d’un 25% en els usos industrials i d’un 25% en els recreatius.

Davant la situació actual, es planteja treballar amb les empreses i els polígons industrials de Granollers i entorn per facilitar la implantació de mesures que permetin millorar la capacitat de resiliència a episodis de sequera, i protegir al màxim els processos productius de les indústries.

Les principals línies de treball que plantegem son les següents:

c768b2d7 4a74 c472 0e14 cf60a38773b9

RECOMANACIONS i JORNADES

GRID Granollers promou la primera trobada sobre l’aigua que es celebra el dia 9 de febrer a Can Muntanyola, en col·laboració amb el Clúster Català de l’Aigua (CWP) i el Consorci Besos Tordera (CBT) amb l’objectiu d’explicar:

  • la situació actual de sequera que estem patint
  • com pot afectar a les activitats econòmiques
  • solucions per reduir el consum d’aigua dels processos industrials
  • les fonts d’aigua alternatives que hi ha
  • com optimitzar la gestió de l’aigua residual

A més es presenten:

  • Les activitats previstes des de Can Muntanyola vinculades a aquest vector.
  • El servei de suport a l’empresa per reduir el consum d’aigua i millorar la gestió de l’aigua residual.

     Per part de l'ajuntament s'explicarà el treball que s'ha començat per tal de publicar la nova Ordenança municipal de l'aigua.

     Per a més informació i inscripcions

ESTUDI DEL CONSUM D’AIGUA ALS POLÍGONS INDUSTRIALS

Des de Can Muntanyola s’està fent un estudi de la situació de l’aigua als polígons per d’identificar patrons de consum, identificar possibles pèrdues d’aigua o mesures específiques d’estalvi d’aigua, de millora en l’eficiència del consum i de tractament, així com possibles mesures de reutilització. L'estudi també s'enfocarà a les aigües residuals i en com es poden optimitzar aquests processos de depuració.

L’estudi estarà disponible durant el primer semestre de 2024.

GESTOR D’AIGUA COMPARTIT

Es preveu posar a disposició de les empreses dels polígons de Granollers, Montmeló, Montornès i Vilanova del Vallès especialistes en aigua que revisaran les fonts, processos i opcions d’estalvi de les empreses, per tal de reduir l’impacte de la normativa en emergència.

El gestor d’aigua estarà disponibles a partir del mes de març de 2024.

 

ALTRES PÀGINES D'INTERÈS

Acompanyament en la descarbonització de flotes d'empresa

mobilitat sostenible

El programa cerca ajudar les empreses a conèixer en detall la mobilitat associada a la seva activitat i tenir un punt de partida per poder avançar en la descarbonització de la pròpia flota i explorar opcions de reduir flota via compartir vehicles.

OBJECTIUS PRINCIPALS

-          Analitzar la flota de vehicles de cada empresa per conèixer el punt de partida i poder avançar en la descarbonització de les flotes.

-          Explorar opcions de reduir flota via compartir vehicles.

-          Definir opcions d'electrificació als polígons i necessitats d'infraestructures

DESCRIPCIÓ DE LA PROPOSTA

El programa preveu la realització de l'anàlisi de les flotes dels participants i l'assessorament en la planificació de la seva electrificació. Per assolir els objectius marcats s’entregarà una taula cada empresa participant on recollir dades sobre els vehicles, les despeses i els usos dels vehicles. Aquesta taula permetrà estudiar els marges de millora i com optimitzar els recursos per què avancin cap a un model més eficient i 100% descarbonitzat.

Un cop realitzat l’estudi de les dades, s’entregarà un informe on es proposa un full de ruta per substituir i optimitzar la flota de vehicles. Aquesta informe té un caràcter molt pràctic i permet a les persones responsables de l’empresa prendre decisions, està conformat per:

· Estudi de l’estat de la flota actual i del usos i necessitats

· Proposta de substitució de vehicles

· Possible pla esglaonat de substitució i optimització de vehicles (entre 3 i 5 anys)

· Documentació descriptiva i analítica dels models de vehicles elèctrics proposats

A nivell agregat es farà un recull de les opcions de vehicle compartit identificats

 

Accediu a la  Guia pràctica de l'Acompanyament en la descarbonització de flotes

 

COM PARTICIPAR?

El programa s’ofereix a partir de la col·laboració amb SOM MOBILITAT, una cooperativa especialitzada en mobilitat elèctrica, i està subvencionat al 70% per part de Granollers Mercat i Diputació de Barcelona.

La proposta s’adreça a les empreses dels polígons de Granollers, Montmeló, Vilanova del Vallès i Montornès, amb un topall de 900 euros per empresa.

En cas d'estar interessat en aquest servei, contactar directament amb nosaltres a través del correu empresagm@granollers.cato adreçar-vos a l’espai coopera del portal GRID Granollers.

  

Estudi de Mobilitat als Polígons Coll de la Manya i Font del Radium

Estudi Mobilitat 1 1200 160

 

Actualització: Juliol 2023

Accediu al document de 

Seguiment de les propostes de l’estudi de mobilitat als polígons Coll de la Manya i Font del Radium

 

Desembre 2022

ESTUDI DE MOBILITAT ALS POLÍGONS COLL DE LA MANYA i FONT DEL RADIUM

Durant l’any 2022 s’ha realitzat l'estudi als dos polígons, on hi ha 123 empreses amb més de 3.000 treballadors. L’objectiu ha estat fer una diagnosi actual, conèixer els patrons de mobilitat actual (hàbits de mobilitat, temps de desplaçament, orígens, predisposició al canvi, mobilitat in labore, etc.) i també identificar propostes de millora a diferents escales i per part dels diferents agents implicats (persones treballadores, empreses, associacions, administració pública, etc.).

El programa d’actuacions derivades del Pla de Mobilitat Sostenible de Granollers 2018-2024 ja incorporava la realització d’un estudi específic d’aquests dos polígons industrials, situats a ambdós costats de la C352, entre la C17 i la Ronda Sud i que es troben aïllats respecte a la zona urbanitzada a causa dels desnivells i les infraestructures, amb la finalitat de cercar solucions adaptades als treballadors i empresaris.

A més de la diagnosi, l’estudi defineix propostes per fomentar una mobilitat més sostenible i que ampliïn les opcions existents. Del gruix de propostes, cal destacar les següents:

  • Construcció d’un vial segur per a bicicletes i vianants que enllaci la Ronda Sud amb els dos polígons. Un 15 % de les persones enquestades s’han mostrat predisposades a canviar el cotxe/moto per la bici o el VMP si es crea aquest carril.
  • Explorar la viabilitat i funcionament d’un bus llançadora des de l’estació de Granollers-Centre als dos polígons, amb implicació de tots els agents.
  • Creació dels mecanismes per a l’aprofitament dels busos d’empresa privats que existeixen actualment
  • Impuls del vehicle compartit. El 30% de les persones enquestades usuàries del vehicle privat compartirien cotxe si l'empresa els ajudés a buscar companys/es, i un 13% si disposessin d'aparcament prioritari.

Totes les conclusions es van compartir amb les empreses dels dos polígons el desembre i amb el sector industrial de la ciutat en la Taula d'Associacions de Polígons celebrada el passat 25 de gener.

Accediu a l’estudi

Estudi_mobilitat_poligons_abril23.jpg

 L’estudi ha comptat amb la implicació de l’Associació d’Empreses del polígon Font del Ràdium i l’Associació d’Empreses del polígon Coll de la Manya, i el suport de la Diputació de Barcelona. Hi han participat les empreses dels dos polígons, amb les quals s’han mantingut entrevistes, i també de les persones que hi treballen, a través d’una enquesta creada per recollir les pràctiques, percepcions i demandes des de la perspectiva dels usuaris directes. Han participat el 26 % de les empreses dels polígons que representen el 54 % de les persones que hi treballen, gairebé mil miler.
 

 

Consulta altres serveis de Promoció Econòmica

 

 

Can Muntanyola és un equipament públic de l'Ajuntament de Granollers que va ser inaugurat al setembre de 2012 com a centre de serveis a les empreses, en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona, amb el suport econòmic del fons FEDER i de la Diputació de Barcelona.

Can Muntanyola és la seu de l'entitat pública empresarial Granollers Mercat, la seu de la Cambra al Vallès Oriental, la seu del campus UGranollers de la Universitat de Vic i la seu del Gremi de Constructors del Vallès Oriental

 

 

UGranollers 2019IVI 1 weblogo vector cambra de comerc de barcelona websensefons web