Trobades de petit format per tractar temes específics de l’economia circular a la indústria
Proposta que cerca debatre sobre temes específics relacionats amb l’economia circular a partir de la presentació d’un cas particular. A través d’un format reduït, de 10 a 12 participants, i mentre esmorzem, proposem el diàleg per millorar l’intercanvi i el coneixement mutu.
Els esmorzars es celebren a Can Muntanyola, de 9 a 10 h, van adreçats a empreses industrials de Granollers i entorn.
Aquests són el esmorzars celebrats fins ara:
16# CERTIFICATS D'ESTALVI A LA INDÚSTRIA, CAEs.
En el marc de la sessió es van presentar les mesures que es promouran des de Can Muntanyola per a facilitar a les empreses la obtenció i venda de CAEs.
15# AIGUA AL SECTOR INDUSTRIAL
Es va parlar sobre q uina és la situació actual de la sequera a Catalunya? Com afecta i pot afectar a les empreses industrials? Quines fonts d’aigua alternatives existeixen i quines es poden utilitzar? Es pot estalviar aigua en els processos industrials? La gestió de l’aigua residual és optimitzable?
14# FIBROCIMENT EN NAUS INDUSTRIALS
Es van exposar els motius, els objectius i el contingut Pla nacional per a l'erradicació de l'amiant a Catalunya.
13# MOBILITAT SOSTENIBLE ALS POLÍGONS INDUSTRIALS
SOM Mobilitat va parlar de les noves tendències en mobilitat sostenible, el nou model, que ja s'està imposant, i que suposa un repte d'adaptació per les empreses, però també una oportunitat.
12# BONES PRÀCTIQUES EN SOSTENIBILITAT: EL CAS D'ALUMINERA
Aluminera va presentar al dotzè esmorzar GRID la seva estratègia de descarbonització, iniciada el 2019, que li permetrà la neutralitat climàtica l'any 2030 i assolir zero emissions l'any 2050.
11# LA SOSTENIBILITAT A LA BASE DE L'ESTRATÈGIA: L'EXPERIÈNCIA DE PIERRE FABRE
L'empresa va compartir entre les persones assistents en què consisteix l'estratègia Green Mission que segueixen, com s'ha definit i integrat a l'organització, les principals actuacions, la implicació del personal i els resultats que estan obtenint.
10# COMPRA AGREGADA DE SISTEMES SOLARS
L'empresa va presentar la seva experiència en l'ús de PCR, les dificultats i avantatges que presenta i com s'integra en l'estratègia de sostenibilitat de Reckitt i com responen els diferents departaments de l'empresa.
9# COMPRA AGREGADA DE SISTEMES SOLARS
Es va presentar la proposta elaborada per Granollers Mercat per tal de facilitar la compra de sistemes de generació solar fotovoltaica entre les indústries dels polígons de Granollers.
8# CONTRASTA LES TEVES PRÀCTIQUES EN GESTIÓ DE RESIDUS
La consultora ambiental GESMAT de Granollers, va compartir aspectes relacionats amb la gestió dels residus a les indústries que cal tenir en compte no només pel que fa als requisits de productors i gestors per ajustar-se a la normativa, si no també per incorporar criteris d’eficiència i sostenibilitat.
7# BONES PRÀCTIQUES EN ECONOMIA CIRCULAR: EL CAS DE PLASTICBAND
L’empresa Plasticband, S.A., amb seu a Granollers, ens va explicar com van iniciar i estant materialitzant el canvi de model que suposa passar de l’economia lineal l’economia circular.
6# TRANSICIÓ ENERGÈTICA EN LA MOBILITAT DE MERCADERIES. COMBUSTIBLES ZERO EMISSIONS.
L’empresa Repsol ens va explicar la política de per descarbonitzar Repsol de la seva activitat fins al 2050.
5# EXPERIÈNCIA AMB EL GESTOR ENERGÈTIC COMPARTIT DELS POLÍGONS DE GRANOLLERS
L’empresa Velutex de Granollers ens va explicar la seva experiència participant en el servei des gestió energètica compartida.
4# CAS REAL D'ASSESSORAMENT EN INNOVACIÓ
L’empresa Descans del Vallès va compartir amb les empreses assistents la seva experiència en un programa públic d’acompanyament i assessorament per replantejar l’estratègia de l’empresa.
3# PACKAGING SOSTENIBLE I CONEIXEMENT COMPARTIT
3D CLICK és una empresa que va néixer a cavall entre Holanda i Catalunya, per aportar noves visions en el món del prototipatge del packaging. Des d’aleshores, han desenvolupat software per digitalitzar el sector del packaging i afavorir la col·laboració per fomentar una industria més sostenible, ajudant a reduïr la necessitas de prototips físics i el temps per crear i validar els nosu projectes entre clients i proveïdors.
2# SOSTENIBILITAT, COMUNICACIÓ I AUTENTICITAT
El Giuseppe Cavallo, fundador de l’empresa de màrqueting Vox Populi Lab, va parlar de com i quan incorporar els valors de la sostenibilitat en la nostra comunicació al client. I va compartir la seva àmplia experiència en aquest camp.
1# ZERO WASTE
La Maria del Mar Nicolás Fernández, responsable de business development de Robert Bosch, va compartir amb els assistents com van aconseguir donar-li sortida a la maquinària i utillatges en desús que ocupaven tot l'espai d'una nau. Ens va explicar com van fer per gestionar, identificar i valorar el recursos no utilitzats per donar-li una segona vida.