caenfrdeitptes

A Can Muntanyola oferim serveis empresarials i formació dirigida a autònoms, emprenedoria i empresa

 

Programa Innovació i tecnologia Granollers

Nou programa d'Innovació i tecnologia adreçat a empreses de Granollers que vulguin assessorament en Transformació digital i Ciberseguretat

TRANSFORMACIÓ DIGITAL I CIBERSEGURETAT

Busques treballadors/es per a la teva empresa? El Servei Local d'Ocupació de Granollers posa a disposició de les empreses un servei gratuït de selecció de personal.

SERVEI DE SELECCIÓ DE PERSONAL

PUNT PAE GRANOLLERS

Servei de Constitució d'empreses (informació, assessorament i tràmits)

PUNT D'ATENCIÓ A L'EMPRENEDOR

FP DUAL Granollers

Descobreix com la Formació Professional (FP) dual pot beneficiar a la teva empresa

LA FP PER L'EMPRESA

Catàleg de Serveis a la Industria

SERVEIS i PROGRAMES per a Empreses Industrials i de Serveis a la Indústria.

CATÀLEG DE SERVEIS A LA INDÚSTRIA

Plataforma virtual al servei de les empreses i entitats per facilitar l’ús eficient dels recursos.

MERCAT DE RECURSOS INDUSTRIALS

Consulta els apunts tècnics per donar a conèixer aspectes concrets relacionats amb la innovació, l’energia i l’economia circular

APUNTS TÈCNICS PER LA INDUSTRIA

Formació per emprenedors

Programa d’activitats dirigit a les empreses, persones emprenedores.

ACTIVITATS EMPRENEDORIA

Oferim un servei d'asessossarent per a empreses i persones emprenedores.

ACOMPANYAMENT DE NOUS PROJECTES

NEGOCIS I PROFESSIONALS DIGITALS

Tenir una estratègia digital alineada al teu model de negoci és clau per al teu projecte o empresa.

NEGOCIS I PROFESSIONALS DIGITALS

Cedint l'èxit empresarial: Afavorim la continuïtat i el creixement de les ja existents

PUNT REEMPRESA GRANOLLERS

Comerç

Comerç i turisme200

 21/12 - [OBERTA 2a convocatòria ] Subvencions dirigides al sector de la Restauració, centres d'estètica i bellesa i establiments en centres comercials- 2a convocatòria. Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya

26/11 - OBERTA la línia d'ajuts a parcs infantils i oci nocturn. La resta de línies obriran properament

Quantia de la subvenció. 2na convocatòria
Per a bars, restaurants, cafeteries, centres d’estètica i bellesa, i establiments o locals de centres o recintes comercials, aportació única de 1.500 euros.
Parcs infantils privats, aportació única de 6.000 euros.
Bars musicals, discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacles, sales de festes amb espectacles i concerts d’infància i joventut, discoteques de joventut i karaokes, aportació única de 6.000 euros per a establiments de menys de 10 treballadors, i aportació única de 9.000 euros per a establiments de 10 o més treballadors.
Termini per sol·licitar la subvenció: del 26.11.2020 i fins el 30.12.2020  S'atorga per ordre d'entrada 
Més informació del requisitis i tràmit:
Aquí

11/05 - Descarrega't els cartells informatius de mesures d'higiene i prevenciós

7/05 - Guia de recomanacions per al desenvolupament de l'activitat comercial a distància

4/05- Guia de bones pràctiques i protocols dirigit a l'activitat comercial en establiments físics elaborada pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya.

4/05 - Guies específiques:

4/05- FAQ reobertura establiments elaborat per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya

29/4- Publicació del DOG de la  convocatòria de subvencions per a les empreses en l'àmbit del comerç, dels serveis, l'artesania i la moda afectats econòmicament per la COVID-19  del CCAM de la Generalitat de Catalunya

 Els 7 programes de subvencions d'aquesta convocatòria són els següents:
  • Programa 1 - suport a les entitats representatives del sector comerç
  • Programa 2 - suport a la xarxa associativa de comerç, artesania i moda
  • Programa 3 - reactivació del COMERÇ
  • Programa 4 - suport a la inversió per a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments
  • Programa 5 - reactivació de la MODA
  • Programa 6 - reactivació de l'ARTESANIA
  • Programa 7 - suport a ens locals en l'àmbit del comerç i l'artesania
 Les sol·licituds es podran presentar a la web del CCAM a partir de les 00:00 del dijous 30 d'abril i amb els següents termini:
. Per als programes 3,4,5 i 6 el període és fins a 31 de desembre de 2020 o fins a exhauriment del pressupost.
. Pel que fa referència als programes 1,2 i 7 el termini és fins els 30 de juny.

CONSULTEU EL VÍDEO

 

Diversos establiments i productors de fruita i verdura ofereixen l'opció de portar la compra a casa

El Govern activa un paquet de mesures d'ajuts al comerç de 9 milions d'euros per fer front a l'emergència sanitària pel COVID-19

Les línies d’ajut se centraran en 3 grans blocs:

  • 2 Línies d’Ajuts a teixit associatiu: a entitats del sector del comerç, artesania i moda, sense ànim de lucre, que tinguin representativitat territorial o sectorials, associacions de mercats, cooperatives o centrals de compra. Ajuts fins el 80% a les despeses de suport a les empreses associades en àmbits de gestió i comercialització, així com en l’estructura de les entitats per a desenvolupar la seva funció.
  • 4 Línies d’ajuts a pimes de comerç artesania i moda: Ajuts fins el 100% del cost d’actuacions de gestió i comercialització per a reprendre l’activitat. Ajuts fins el 60% de les despeses d’inversió en el punt de venda per al rellançament de l’activitat. (Inversió mínima subvencionable 2.000 euros)
  • 1 Línia de suport als municipis en l’àmbit del Comerç i de l’Artesania: per ajuntaments i els organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats i consells comarcals. Fins al 50% del cost d’actuacions de caràcter público-privat per estimular el comerç, l’activitat econòmica i l’ocupació de les zones comercials.

Més informació

 

Nou Servei de contacte amb empreses de Transport

Des del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, ha entrat en funcionament el Servei de contacte amb empreses de transports adreçat, tant a ens locals, com a associacions o empreses de comerç. Aquest servei té per objectiu recollir les demandes d’entitats que necessitin repartir productes amb empreses de transports especialitzades en aquesta feina.

Més informació

 

Persones Aturades

OCUPACI BANNER200 2

 

Aquesta és la secció podràs accedir a la informació relativa als serveis, mesures i funcionament de les diferents administracions que gestionen els tràmits, prestacions, programes d'ocupació i borses de treball.

SERVEI LOCAL D'OCUPACIÓ DE GRANOLLERS (Masia Tres Torres) 

Servei d'atenció amb cita prèvia: 

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

NOU TELÈFON GRATUÏT DE LES OFICINES DE TREBALL DE LA GENERALITAT 900 800 046 PER A TRÀMITS I CONSULTES Dilluns a divendres de 8 a 14 h

SERVICIO PÚBLICO DEL EMPLEO ESTATAL

 

 

Persones Autònomes

Autònoms banner 200

 

Oberta la Segona convocatòria de la subvenció al treball autònom afectat per l'estat d'alarma

La finalitat d'aquestes subvencions és la de contribuir a la reactivació socioeconòmica de Granollers, així com la finalitat de pal·liar els efectes de la crisi econòmica derivada de la crisi sanitària de la Covid-19 en el col·lectiu de treballadors i treballadores autònoms/es que no han pogut desenvolupar la seva activitat econòmica en compliment de l'article 10 del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel què es declara l'estat d'alarma.

Consulta les bases: enllaç bases

Tota la informació enllaç de la Seu eletrònica

Termini de presentació de sol·licituds: Des del 21 de gener fins 19 de febrer de 2021.

 

Línia de microcrèdits per a emprenedors,  autònoms i microempeses de Caixa Bank i el Consell comarcal

El Consell Comarcal ha conveniat amb Microbrank una línia de microcrèdits per a emprenedors,  autònoms i microempeses amb menys de 10 treballadors i una facturació anual de inferior a 2 milions d'euros. L'import màxim del microcrèdit es de 25.000€, amb un finançament màxim fins al 100%, tipus fix del 5,9 sense garantia real, termini amortització 6 anys, carència 6 mesos i fins al 20% del crèdit es pot destinar a circulant.
 MicroBank també posa a disposició una nova línia de finançament  de circulant destinada a autònoms i microempreses amb la finalitat d’atendre necessitats de circulant derivades de la Covid-19. Aquesta línia es podrà demanar fins el 31 de desembre de 2020, interès fix 3,9, carència d'un any, durada 6 anys i fins al 100% del crèdit es pot destinar a circulant.
 

 

Inscripció prèvia als ajuts extraordinaris per al manteniment de l’activitat econòmica de persones autònomes i microempreses enfront la COVID-19

Dirigit a persones treballadores autònomes donades d'alta al Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), o bé, a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA, que exerceixin qualsevol activitat econòmica com a persona física a títol individual o amb persones contractades.També poden sol·licitar l'ajut les persones sòcies de cooperatives o societats jurídiques donades d'alta com a treballadores autònomes, en aquests casos el número màxim de socis és de 3. En tots els casos la suma de persones treballadores autònomes i persones contractades per compte d'altri no pot ser superior a 6..

Termini per sol·licitar la subvenció: Del 30 de novembre (a les 9 del matí) al 7 de desembre (a les 3 de la tarda)

Mes informació dels requisits i tràmit. Aquí

Infografia de l'ajut


Subvenció al treballador i la treballadora autònom/a que han estat beneficiàris/es de la prestació extraordinària de cessament de l’activitat arran la crisi de la Covid-19 (Ajuntament de Granollers). L’import de l’ajut no serà inferior a 250,00 € ni superior a 1.000,00 € a totes les persones sol·licitants que reuneixin els requisits.

 

Ajuts per al foment del treball autònom entre els joves de 18 a 29 anys .Programa de Garantia Juvenil

A qui va dirigit? Poden sol·licitar aquests ajuts els joves inscrits al programa de Garantia Juvenil, que es donin d'alta com a treballadors autònoms des de l'1 de setembre de 2019 fins a la data màxima de presentació de sol·licituds de subvenció: 15/10/2020

L’import màxim de l’ajut és de fins a 10.000€ si s’acredita durant un període de 12 mesos l’alta innterrompuda en el règim especial de  treballadors autònoms..

El tràmit es podrà sol·licitar i consultar la informació corresponent des de l'espai Tràmits de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya. Clica aquí

Termini de presentació de sol·licituts: del 10 de juny a 15/10/2020.

 

Infografia adreçada a Autònoms: mesures de suport

 

Mesures Pla de Reactivació Socieconòmica COVID-19

El Decret Llei 16/2020,de 5 de maig , de mesures urgents complementàries en matèria de transparència, ajuts de caràcter social, contractació i mobilitat per fer front a la COVID-19, desplega un conjunt de mesures per a la reactivació econòmica i manteniment de l’ocupació adreçades al treball autònom, microempreses i a persones treballadores en situació d’atur.

AJUTS I PRESTACIONS

  • 29 d’abril de 2019. Resolució  TSF/0916/2020. El Govern de la Generalitat destinarà 20 M€ a un ajut d’urgència per a persones treballadores que no hagin cobrat l’atur.
    Ajut extraordinari de 200€ en un únic pagament s’ha de destinar a l’adquisició de productes d’alimentació, farmàcia i altres subministraments bàsics. L’ajut està adreçat a les persones treballadores que hagin patit una disminució d’almenys un 30% en els seus ingressos com a conseqüència d’un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) o bé persones treballadores amb contracte temporal extingit per causa de la covid-19, així com els treballadors per compte propi que hagin suspès la seva activitat per raó de la crisi
    Més informació i tràmit de l’ajut Aquí
    El termini s’inicia el 30 d'abril fins que s’exhaureixin

 

  • Prestació extraordinària per cessament d’activitat  - FORA DE TERMINI
    Aquesta prestació és l’equivalent a l’atur de l’autònom (encara que no s’hagi cotitzat per aquest concepte). La prestació serà equivalent al 70% de la base de cotització dels darrers 6 mesos. En el cas dels autònoms que cotitzin per la quota mínima mensual (286,15 €), equivalent a 944,40 € de base, la prestació seria doncs de 661,86 €. Els autònoms beneficiaris de la tarifa plana de 60 € per nous autònoms, no perdran aquesta condició quan reprenguin la seva activitat. Aquesta prestació no serà compatible amb altres prestacions de la Seguretat Social (per exemple, si l’autònom també treballa per compte aliena i cobra una prestació de baixa o bé percep una pensió per jubilació que compagina amb la seva feina).
    La prestació es sol·licita a travès de la mútua col·laboradora del professional autònom. El Termini per sol·licitar-ho: 14 abril. 
    Es prorroga el termini fins l'últim dia del mes en què finalitzi l'estat d'alarma. i es debloqueja la incompatibilitat amb altres prestacions de la Seguretat Social

  • Compatibilització de la prestació extraordinària per cessament d’activitat  (l’atur dels autònoms
    El Reial decret llei 13/2020, de 7 d'abril  desbloqueja la incomptabilitat de prestacions de la Seguretat Social. Aquest decret fa possible la compatibilització de la prestació extraordinària per cessament d'activitat amb qualsevol altra prestació de seguretat social que el beneficiari vingués percebent i fos compatible amb l'exercici de l'activitat que desenvolupava.

Mesures aprovades en el Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo, por el que se adoptan medidas urgentes complementarias en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19

  • Ajornament de les cotitzacions a la Seguretat Social Aquest ajut per autònoms i empreses
    L'ajornament de sis mesos sense interès de les cotitzacions socials d'autònoms i pimes. En el cas dels autònoms el període de meritació de la quota serà el comprès  entre maig i juliol de 2020 ; en el cas de les pimes, entre abril i juny. La sol·licitud de l'ajornament a la Tresoreria de la Seguretat Social s’ ha de realitzar dins dels 10 primers dies naturals del mes vigent . La concessió de la l'ajornament es comunicarà en el termini dels tres mesos següents a el de la sol·licitud . Per tramitar la sol·licitud, si disposeu d'un certificat digital, la podeu presentar a través del tràmit Sol·licitud Moratòria, situat a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, o adreçant-vos a una Administració de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

  • Suspensió de la facturació. El Govern també permet la suspensió del pagament de les factures  que corresponguin a períodes de facturació que continguin dies integrats en l'estat d'alarma, incloent tots els seus conceptes de facturació. Si l'autònom s'acull a aquesta mesura, no es podrà realitzar canvi de comercialitzadora  mentre no s'hagi completat la seva regularització.

Altres mesures d'aquesta normativa:

  • El bo social entre les ajudes per a autònoms vulnerables. El Govern inclou els treballadors autònoms que hagin cessat la seva activitat o hagin vist reduïda la seva facturació en un 75% com a conseqüència de l'COVID-19 entre els potencials perceptors de el bo social d'electricitat sempre que es siguin persones físiques, amb renda igual o inferior a els llindars de l'IPREM.

    L’import del bonus social implica una rebaixa del 25% o 50% de la factura de la llum, segons es detalla al web,. Aquesta rebaixa s’aplicarà a l’habitatge habitual de l’autònom, que haurà de tenir el contracte d’electricitat al seu nom com a persona física. L’ajut tindrà una durada màxima de 6 mesos, tot i que es podria extingir abans segons decreti el Govern central.
    On es sol·licita? A les comercialitzadores de referencia. Bé per telèfon , correu electrònic ….
    Mes info: https://www.bonosocial.gob.es/#inicio
  • Ajornament de la hipoteca de locals i centre de treball d'autònoms. La moratòria de deute hipotecari de l'habitatge habitual s'ha ampliat també als immobles afectes a l'activitat econòmica que desenvolupen els empresaris i professionals . La mesura també serà d'aplicació per a autònoms que havent suspès la seva activitat es trobin en situació de vulnerabilitat econòmica .

  • Recuperació dels plans de pensions en cas de cessament d'activitat.

    Els autònoms que siguin titulars de plans de pensions i hagin vist la seva activitat suspesa com a conseqüència del que estableix l'article 10 de Reial Decret 463/2020, de 14 de març, o hagin cessat la seva activitat, podran fer efectius els seus drets en un termini de sis mesos des de la declaració de l'estat d'alarma . Això sí, l'import retirat no pot ser superior als ingressos nets estimats (amb acreditació) que s'han deixat de percebre mentre duri el tancament del negoci o la suspensió de l'activitat.

ORDRE EMC/35/2020, d'1 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia de préstecs en condicions preferents i de garantia per atendre actuacions per revertir els efectes de situacions d'emergència i de risc en els àmbits sectorials competència del Departament d'Empresa i Coneixement.

Préstecs ICF Avalis. Generalitat.

Adreçat a Empreses i autònoms que hagin vist afectada la seva activitat per la situació emergència del Covid-19.

  • L’import del préstec estre 50.000 i 1.000.000€

  • Tipus màxim: Euríbor a 12 mesos més diferencial màxim de fins a 2,35 punts.

  • Sense comissió d’obertura ni d’estudi

  • Avalis de Catalunya avala el 100% dels préstecs de les entitats financeres

  • Amortització entre 2 i 5 anys, dels quals 1 és de carència.

  • Es divideix en 50 % per a pimes i 50 % per a grans companyies

Els ajuts consistiran en la bonificació de fins a un màxim del 100% dels interessos d'un préstec concedit per l'Institut Català de Finances (ICF).
Ordre reguladora:Clica Aquí

Tràmit: http://www.icf.cat/ca/productes-financers/avals/icf-avalis-liquiditat/

 

Linia ICO 2on tram de les línies d’aval(Resolució de 10 de abril de 2020). El Govern activa el segon tram de 20 milions d’euros addicionals per a empreses i autònoms que hagin vist afectada la seva activitat per la situació d'emergència de la Covid-19.

  • Import: Fins a un màxim de 1,5 M €

  • Els avals podran sol•licitar-se fins el 30 de setembre de 2020.

  • Condicions d’aval per a pimes i autònoms: fins al 80%.

  • Amortització: fins 5 anys amb possibilitat gener carència.

  • On puc tramitar-ho? Cal anar a l'entitat financera que l'empresa consideri, ja sigui la seva habitual o alguna nova que li pugui convenir.

Mes informació: Aquí

 

ALTRA NORMATIVA DE REFERÈNCIA

Reial Decret 463/2020, de 14 de març

RESOLUCIÓ TSF/806/2020, de 2 d'abril, per la qual s'aprova la convocatòria d'ajuts per a les persones treballadores autònomes, persona física, per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID-19 (ref. BDNS 501916)

 

Empresa i treballador/a

 banner empresaCOVID 200

 

11/06- Subvencions dirigides a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció afectades econòmicament per la situació de crisis ocasionada per la COVID-19 per tal de poder fer efectiva la continuïtat de la seva activitat amb el manteniment dels treballadors/ores amb contracte indefinit. Fins l'1 de juliol

ORDRE EMC/78/2020, de 9 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19.

 

Infografia adreçada a Empreses: mesures de suport pel manteniment de l’ocupació

 

Mesures Pla de Reactivació Socieconòmica COVID-19

El Decret Llei 16/2020,de 5 de maig , de mesures urgents complementàries en matèria de transparència, ajuts de caràcter social, contractació i mobilitat per fer front a la COVID-19, desplega un conjunt de mesures per a la reactivació econòmica i manteniment de l’ocupació adreçades al treball autònom, microempreses i a persones treballadores en situació d’atur.

 

Ordre Ministerial Real Decreto 11/2020. per la que la Seguretat Social aprova una moratòria de les cotitzacions socials per a 12 sectors econòmics.

El Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha donat llum verda a una ordre ministerial que preveu una moratòria que permetrà a les empreses i autònoms de 12 sectors econòmics suspendre durant sis mesos, sense cap mena d’interès, les cotitzacions socials que s’haurien d’abonar els mesos de maig, juny i juliol.

Els autònoms i empreses l'activitat de les quals no es trobi entre les indicades tenen la possibilitat de sol·licitar un ajornament de les cotitzacions socials amb un tipus d’interès del 0,5%, set vegades inferior a l'habitual per als pagaments que havien de realitzar en els mesos d'abril, maig i juny.

Per a més informació, a la pàgina web de la Moncloa.

 

La Finestreta Única Empresarial, del Departament d'Empresa, ofereix un servei d'atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l'Estat per fer front a la situació excepcional provocada per la COVID-19.

BUTLLETÍ INFORMATIU: Servei d'informació per a la creació i creixement d'empreses- Diputació de Barcelona
Informació publicada el 16/06/2020

BUTLLETÍ INFORMATIU: Servei d'informació per a la creació i creixement d'empreses- Diputació de Barcelona
Informació publicada el 27/05/20

BUTLLETÍ INFORMATIU: Servei d'informació per a la creació i creixement d'empreses- Diputació de Barcelona
Informació publicada el 9/05/20

 

ÀMBIT JURÍDIC I FISCAL 

ÀMBIT ECONÒMIC I FINANCER

ÀMBIT D'ORGANITZACIÓ I RECURSOS HUMANS

INICIATIVES EMPRESARIALS

ACCIÓ crea un marketplace empresarial Covid-19
L'Agència per la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ desplega  un servei d’oferta i demanda empresarial per fer front a l’emergència sanitària provocada pel Covid-19.

 

3a edició BStartup Health del Banc de Sabadell el programa derecolzament als projectes del sector de la salut en fases inicials  MedicalDevices,InVitroDiagnosis,Therapeuticss&Drugsye-Health.

 

TRÀMITS

Sol·licitar l'autorització de regulació d'ocupació temporal per força major per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19

Presentació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO’s):

 INFORMACIÓ I GUIES

Mesures de suport, finançament i ajuts per al manteniment de la seva activitat i de l’ocupació. Resum informatiu

Ajuts a l’activitat productiva, segons decret aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya

Guia de preguntes freqüents del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, amb les mesures adoptades

Preguntes freqüents sobre el programa 30 PLUS

 

Consulta altres serveis de Promoció Econòmica

 

 

Can Muntanyola és un equipament públic de l'Ajuntament de Granollers que va ser inaugurat al setembre de 2012 com a centre de serveis a les empreses, en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona, amb el suport econòmic del fons FEDER i de la Diputació de Barcelona.

Can Muntanyola és la seu de l'entitat pública empresarial Granollers Mercat, la seu de la Cambra al Vallès Oriental, la seu del campus UGranollers de la Universitat de Vic i la seu del Gremi de Constructors del Vallès Oriental

 

 

UGranollers 2019IVI 1 weblogo vector cambra de comerc de barcelona websensefons web